هات تپ در جنوب کشور

هات تپ در جنوب کشور

عملیات هات تپ در جنوب کشور

شرکت پیشگام صنعت ابزار ، دارای سالها تجربه و انجام بیش از سه هزار پروژه هات تپ در سراسر کشور است. انجام عملیات هات تپ در جنوب کشور نیز از جمله خدمات ما و مناطق تحت پوشش است.

با توجه به میزان زیاد پروژه های نفتی ، گازی و پتروشیمی در جنوب کشور ، و عبور انشعابات لوله از انواع و ابعاد و سایز های مختلف از شهر های جنوبی ، عملیات هات تپ در جنوب کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و جزو بیشترین آمار پروژه های هات تپ یا اشتعاب گرم در کشور است.

 

عملیت هات تپ در جنوب چگونه است؟

عملیات هات تپ یا انشعاب گرم در جنوب کشورمان به دلیل وجود خط لوله های فراوان گاز، نفت و دیگر مواد پتروشیمی رونق زیادی دارد.

اگر نیاز به انشعاب گیری از یک خط لوله باشد تا در دیگر نقاط هم از سیال درون لوله استفاده شود و انتقال آن انجام گیرد، مسلما نمی توان جریان سیال را قطع کرد. قطع کردن جریان سیال برای انشعاب گیری از خط لوله موجب می شود تا کل دستگاه تعطیل شود و این خطر مالی و کاری و وقتی زیادی را در بر می گیرد. بنابراین باید بتوان به گونه ای انشعاب گیری کرد که جریان لوله قطع نشود. بدین منظور است که از هات تپ استفاده می شود.

عملیات هات تپ یا انشعاب گرم نیازمند دستگاه اصلی هات تپ ، قطعه سه راهی انشعاب ، دستگاه های جوشکاری ، شیر ،مته ، ونت ، و برخی دیگر تجهیزات دارد که همگی باید طی فرآیندی در عملیات هات تپ مورد استفاده قرار گیرند.

در واقع هات تپ به طور ساده یعنی ایجاد یک اتصال و انشعاب بر روی خط لوله ای که جریان آن قطع نشده باشد.

با این روش هزینه های گران برای متوقف کردن خط لوله و هدر رفتن وقت و انرژی از بین می رود.

هات تپ علاوه بر دستگاه هات تپ و دیگر دستگاه ها و قطعات و تجهیزات مورد نیازش ، نیازمند مهندسی های پیچیده و بررسی و محاسبات زیادی است تا برای هر سیال درهر ابعاد و اندازه ، و با توجه به شرایط انجام شود.

اگر محاسبات به درستی انجام نشود ، و یا مجری و پیمانکار و دیگر عوامل پروژه در انجام آن اشتباهی کنند، کل عملیات انشعاب گرم می تواند با خط مواجه شود و علاوه بر ایجاد هزینه های بسیار بالا ، خط آفرینی هم کند.

بنابراین باید از تبهر و سابقه و تجربه ی مجریان و پیمانکاران هات تپ مطمئن بود.

 

هات تپ در کدام شهرهای جنوب انجام می شود؟

گروه پیشگام صنعت ابزار در تمام شهر های جنوب کشور عملیات هات تپ را انجام می دهد. در استان های خوزستان ، بوشهر ، بندرعباس ، و تمامی شهر های جنوبی امکان عملیات هات تپ وجود دارد.

هات تپ برای سیالاتی چون نفت ، گاز ، بخارات ، فاضلاب ، آب ، و هر گونه سیال و گاز دیگری با خط لوله قابل انجام است.

هر یک از انواع سیالات ، و سایر لوله ها نیازمند به بررسی و محاسبات مخصوص و دستگاه های مخصوص خود را داشته و باید مهندسی شود.

 

استاپل در جنوب

عملیات استاپل نیز نوع دیگری از عملیات هات تپ است با این تفاوت که جهت تعمیر و یا تعویض بخشی از خط لوله که دچار خرابی شده است انجام می شود.

استاپل در جنوب کشور نیز توسط تیم حرفه ای و مجرب پیشگام صنعت انجام می شود.

برای عملیات استاپل هم از دستگاه هات تپ استفاده می شود و فرآیند مشابه است، تفاوت این است که حین خارج کردن بخشی از لوله که دچار خرابی شده، آن را تعمیر یا تعویض می کنند و پس از آن جریان دوباره به سمت اصلی خود باز می گردد.